مقايسه NVR و سرور در سيستم مداربسته شبكه

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي در زمينه صنعت حفاظت تصويري

مقايسه NVR و سرور در سيستم مداربسته شبكه

۵۱ بازديد
Server,سرور مداربسته,NVR,سرور رك مونت
در سيستم هاي مداربسته شبكه شما براي ضبط تصاوير و تنظيمات دوربين ها دو انتخاب اصلي داريد. اول دستگاه NVR و دوم سرور كامپيوتري
در زير به معرفي هر دو سيستم و مقايسه آنها مي پردازيم:

NVR

(مطلب كامل در رابطه با NVR ها را اينجا بخوانيد)
دستگاه NVR يك سرور تخصصي سيستم مداربسته شبكه است. اين دستگاه به صورت خاص براي استفاده در سيستم هاي مداربسته شبكه طراحي شده و كاربري ديگري ندارد.

Server

سرور در واقع يك كامپيوتر عادي با قدرت پردازش و گرافيك بالاتر است. (معمولا براي دوربين ها از سرور هاي حرفه اي به دليل گران قيمت بودن استفاده نمي شود) اين كامپيوتر از طريق يك شبكه تصاوير دوربين ها را دريافت و ضبط مي كند. از طريق نرم افزار نصب شده در سرور نيز شما امكان نمايش و دسترسي به دوربين ها را خواهيد داشت.

مقايسه

قيمت: دستگاه NVR در مقايسه با سرور به ويژه در پروژه هاي كوچك به مراتب مرقون به صرفه تر است. در پروژه هاي بزرگتر با توجه به بالا رفتن تعداد كانال هاي NVR قيمت ان به سرور نزديك مي شود.
سادگي: نصب دستگاه NVR نسبت به سرور ساده تر است. تنها كافيست كابلهاي شبكه را به دستگاه وصل كنيد و دوريبن ها را در دستگاه سرچ كرده و IP انها را ست كنيد. با توجه به اختصاصي بودن عملكرد دستگاه به دوربين هاي مدار بسته اين دستگاه تمامي تنظيمات مورد نياز براي دوربين ها را دارد و ميتوان به راحتي از انها استفاده كرد. اما سرور نياز به نصب برنامه هاي مرتبط با دوربين ها و تنظيم انها دارد كه كار را كمي پيچيده ميكند.
امكان POE بودن: در صورت POE بودن دستگاه NVR نياز به نصب سوئيچ POE به صورت كلي حذف شده و هزينه هاي شما كاهش مي يابد. دستگاه هاي NVR مي توانند در كنار ضبط و نمايش تصاوير تغذيه دوربين ها را نيز برعهده داشته باشند اما به شرطي كه دستگاه شما داراي خروجي هاي POE باشد. دستگاه هاي POE معمولا مقداري گران قيمت تر از دستگاه هاي NVR عادي هستند.
در صورتي كه بخواهيد از سرور به صورت POE استفاده كنيد حتما بايد از سوئيچ POE استفاده كنيد كه به نسبت پر هزينه است.
نرم افزارها: دستگاه NVR معمولا داراي يك نرم افزار ساده و بسيار محدود هستند. اين نرم افزار تنها ساده ترين تنظيمات و امكانات را در اختيار شما قرار مي دهد. در صورتي كه مي خواهيد از نرم افزارهاي پيشرفته دوربين هاي شبكه استفاده كنيد حتما بايد از سرور استفاده كنيد.
انعطاف پذيري: دستگاه هاي NVR داراي تعداد مشخصي از پورت براي اتصال دوربين ها هستند. در صورت نياز به تغييرات و افزايش دوربين ها شما مجبور خواهيد بود از يك NVR جديد استفاده كنيد. در مقابل سرور محدوديت فيزيكي براي اتصال دوربين ها ندارد و تا زماني كه پهناي باند شبكه و قدرت پردازش سرور دچار مشكل نشده اند شما مي توانيد دوربين هاي خود را اضافه كنيد.
كاربري هاي ديگر: همانطور كه گفته شد دستگاه NVR به صورت اختصاصي براي استفاده در سيستم هاي مداربسته طراحي شده و امكان استفاده از آن براي هيچ كاربري ديگري وجود ندارد در حالي كه شما ميتوانيد از سرور مداربسته خود براي كاربري هاي ديگر نيز استفاده كنيد و به طور همزمان از آن براي چند كار بهره ببريد.

جمع بندي

به صورت كلي استفاده از NVR تنها براي پروژه هاي كوچك تر و كم هزينه تر توصيه مي شود و در صورت نياز به يك پروژه حرفه اي به ويژه دسترسي به امكانات خاص نرم افزاري استفاده از سرور شبكه به مراتب مناسب تر است.

http://recampus.ning.com/profiles/blogs/6556033:BlogPost:9414147

https://www.dailystrength.org/journals/khryd-dwrbyn-mdrbsth-1

https://diigo.com/0lapb6

https://sites.google.com/view/classes-or-even/home

https://www.pedicure.com/activity/p/439065/

https://www.bloglovin.com/@seomypassion12/9134727

https://telegra.ph/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-07-27

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.