بازاريابي تجارت الكترونيك

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي در زمينه صنعت حفاظت تصويري

بازاريابي تجارت الكترونيك

۲۳ بازديد

بازاريابي تجارت الكترونيك مفهومي جديد نيست؛ اما مانند حلقه‌اي گم شده در بازاريابي آنلاين يا ديجيتال ماركتينگ رايج در سال‌هاي اخير است. اين مفهوم بيشتر بر بازاريابي محصولات و يا شركت‌هايي تكيه دارد كه كاملا در دنياي ديجيتال به سر مي‌برند و تمام محصولات آنها در اين فضا عرضه مي‌شود. به ياد داشته باشيد كه در بسياري موارد ديجيتال ماركتينگ براي عرضه و تبليغ يك محصول فيزيكي به كار گرفته مي‌شود و يا يك شركت در كنار روش‌هاي بازاريابي خود وارد دنياي ديجيتال مي‌شود. اين مقاله نگاهي است به روش هاي ديجيتال ماركتينگ براي شركت ها است كه صرفا در دنياي مجازي مشغول به كارند، يا محصولاتي كه صرفا در دنياي مجازي عرضه مي‌شوند.

  در حالي كه تقريبا همه اقدامات بازاريابي در اينترنت انجام مي‌شود، تمايز قائل شدن بين انواع مختلف بازاريابي كه امروزه از آن استفاده مي‌شود، امر دشواري است. بازاريابي تجارت الكترونيك چيست و چگونه با شيوه‌هايي مانند رسانه‌هاي اجتماعي، محتوا، موتور جستجو يا خدمات سئو و بازاريابي ايميلي مقايسه مي‌شود؟

بازاريابي تجارت الكترونيك و بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ  هر دو يك مفهوم نيستند. وب سايت‌هاي تجارت الكترونيك مي‌توانند از تمام كانال‌هاي ديجيتالي براي تبليغ يك محصول و كسب و كار خود استفاده كنند.

در ادامه به بررسي موضوع  مي‌پردازيم كه چگونه بازاريابي تجارت الكترونيك از تمامي رسانه‌هاي ديجيتال و در دسترس امروز استفاده مي‌كند.


بازاريابي تجارت الكترونيك چيست؟

بازاريابي تجارت الكترونيك، جذب اقدامات و اطلاعات براي تجارت‌هايي است كه محصولات يا خدمات خود را به شكل الكترونيكي ارائه مي‌دهند. بازاريابان تجارت الكترونيك مي‌توانند از رسانه‌هاي اجتماعي، محتواي ديجيتال، موتورهاي جستجو و كمپين‌هاي مبتني بر ايميل براي جذب بازديدكنندگان و تسهيل فرآيند خريد آنلاين استفاده كنند.

بازاريابي تجارت الكترونيك فقط يك گروه از بازارياباني است كه مي‌توانند با استفاده از اصول بازاريابي ديجيتال و بازاريابي ربايشي، بازديد‌كنندگان را به مشتري تبديل كنند. با اين حال، بازاريابان تجارت الكترونيك لزوما از اين كانال‌هاي بازاريابي همانند يك برند تجاري سنتي يا بازارياب محتوا استفاده نمي‌كنند.

به منظور اينكه ديدي جامع از استراتژي بازاريابي تجارت الكترونيك بدست آوريد، در ادامه برخي از كانالهاي بازاريابي رايج و چگونگي استفاده از آن‌ها براي ايجاد فروشگاه آنلاين مورد بررسي قرار گرفته است.

بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي

برندها، ناشران، پيمانكاران و كسب و كارهاي در حال رشد، همگي صفحاتي در محبوب‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي امروزه ايجاد كرده اند تا با مخاطبان خود ارتباط داشته و مطالب مورد علاقه آن‌ها را به اشتراك بگذارند. به عنوان يك بازارياب تجارت الكترونيك، شما نيز مي‌توانيد همين كار را انجام دهيد، اما كمپين‌هاي مورد استفاده شما ممكن است كمي متفاوت بوده و هر شبكه اجتماعي براي نيازهاي شما مناسب نباشد.

وب سايت‌هاي تجارت الكترونيك بسيار بصري هستند، به هر حال بايد محصول خود را به نمايش درآوريد، بنابراين موفقيت شما در رسانه‌هاي اجتماعي بستگي به استفاده شما از تصاوير دارد تا توجه و بازديد بيشتري را به صفحات محصول خود جذب كنيد. اينستاگرام يك پلت فرم مناسب براي كسب و كارهاي تجارت الكترونيك است زيرا شما را قادر مي‌سازد تا عكس‌هايي را از محصول خود ارسال كرده و محصول خود را فراتر از صفحه‌ي خريد آن گسترش دهيد. بررسي محصولات، جزئي جدايي ناپذير از تجارت الكترونيك است. استفاده از صفحه تجاري فيسبوك براي به اشتراك گذاشتن تمجيدات از محصولات، راهي مناسب براي كسب و كارهايي است كه قبلا مشتريان خود را در سراسر فروشگاه‌هاي آنلاين جذب كرده‌اند.

بيشتر بخوانيد:دوربين مداربسته براي منزل

بازاريابي محتوا

هنگامي كه «بازاريابي محتوا» را مي‌شنويد، ممكن است به وبلاگ نويسي و بازاريابي ويدئويي،  يعني چيزهايي كه به منظور بهبود رتبه وب سايت شما در موتورهاي جستجو و پاسخ به سوالات مربوط به صنعت شما استفاده مي‌شود، فكر كنيد. اما اگر شما محصول آنلاين مي‌فروشيد، آيا واقعا به مقالات و فيلم‌ها نياز داريد تا معاملات را انجام دهيد؟ مطمئنا نياز داريد!

صفحه خريد محصول بايد براي شرايط جستجويي كه شامل نام محصول است، بهينه شود. براي مثال، اگر شما لباس عروسي به فروش مي‌رسانيد، جستجوي گوگل براي «لباس قهوه‌اي ساقدوش»، بيشتر احتمال دارد صفحات محصولاتي مانند شما را عرضه كند. با اين حال، بكارگيري يك فروشگاه تجارت الكترونيك براي كلمات كليدي كوتاه و محصول محور تنها راه تبديل بازديدكنندگان به خريداران نيست.

اگر شما مسئول يك فروشگاه لباس عروسي آنلاين هستيد، نوشتن پست‌هاي وبلاگ در مورد «چگونگي برنامه‌ريزي عروسي» مي‌تواند هر فردي را كه در روند آماده‌سازي يك جشن عروسي است را صرف نظر از اينكه هم اكنون در چه مرحله اي باشد، به خود جذب كند. در عين حال، فيلمبرداري از محصولات مي‌تواند نحوه استفاده صحيح مشتري از محصولات شما، افزايش رضايت مشتري و ايجاد ارتباطات طولاني مدت با بازديدكنندگان وب سايت را ميسر سازد.

بازاريابي موتور جستجو

بازاريابي موتور جستجو (SEM) كمي متفاوت تر از بهينه سازي موتور جستجو (SEO) است. در حالي كه SEO به واسطه دانش خود از الگوريتم رتبه بندي گوگل به منظور بهينه سازي محتواي وب سايت كمك مي‌كند، SEM مي‌تواند پرداخت به ازاي هر كليك (PPC) را ساماندهي كند، كه امكان پرداخت براي نقاط بالاي صفحات جستجو را فراهم مي‌كند. در گوگل، كمپين هاي PPC تضمين مي‌كنند كه خريداران بالقوه، هنگام جستجوي عباراتي كه مرتبط با كلمات وب سايت شما هستند، حتما يك لينك مستقيم به وب سايت شما را در بالاي هر صفحه نتيجه جستجوي خود، مشاهده خواهند كرد. اما به دليل آنكه شما بايد به ازاي هر بار كه شخصي بر روي لينك وب سايت شما كليك مي‌كند، به گوگل مبلغي را پرداخت كنيد، هزينه پرداختي براي شما احتمالا بالا خواهد بود.

به همين دليل است كه بازاريابان تجارت الكترونيك اغلب در گوگل اد‌‌‌‌وردز ثبت نام كرده و صفحات محصول خود را از طريق PPC تبليغ مي‌كنند. اين كمپين وقتي جستجوگري بر روي يك نتيجه تبليغاتي كليك مي‌كند، او را به طور مستقيم در مقابل محصول مورد نظر قرار داده و احتمال اين كه جستجوگر خريدي قبل از خروج از وب سايت كسب و كار شما انجام دهد را افزايش مي‌دهد.

براي آن كه بهترين راهنمايي را براي استفاده از گوگل ادوردز به دست آوريد پيشنهاد با كارشناسان تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ در ارتباط باشيد.

بازاريابي مبتني بر ايميل

بازاريابي مبتني بر ايميل يكي از قديمي‌ترين انواع بازاريابي ديجيتال است و جايگاه ويژه‌اي در جهان بازاريابي تجارت الكترونيك دارد.

در عصري كه حفظ حريم شخصي يكي از اولويت‌هاي كاربران اينترنت مي‌باشد، هر ايميل تجاري به سادگي به صندوق دريافتي ايميل كاربر راه نمي‌يابد. بازاريابان تجارت الكترونيك بايد مراقب باشند كه چه زمان و چگونه بازديد كنندگان وب سايت خود را به ليست دريافت ايميل خود اضافه مي‌كنند.

پيگيري‌هاي پس از خريد

اگر يك كاربر قبلا يك محصول از وب سايت شما خريداري كرده و همچنين در فرآيند خريد با دريافت ايميل از سوي شما موافقت كرده است، چند روز پس از خريد محصول به وي ايميلي ارسال كرده و خريد او را پيگيري كنيد، اين امر باعث ادامه دار شدن رابطه شده و خريدار را به خريد‌هاي آينده ترغيب مي‌كند.

پيشنهاد مي‌شود از آنها بخواهيد يك بررسي يا نظر از محصول خود بنويسند يا محتواي آموزشي در مورد چگونگي استفاده از آنچه خريداري كرده‌اند را بخوانند.


سبد خريدهاي رها شده

اگر پس از وارد كردن آدرس ايميل خود، يك بازديد كننده، فرآيند خريد محصول را متوقف كند و از وب سايت خارج شود، كسب و كار تجارت الكترونيك مي‌تواند يك ايميل مودبانه براي بازديد كننده ارسال كرده و از آن‌ها بخواهد كه در صورت تمايل فرآيند پرداخت خود را تكميل كنند.

اين بازديد كننده ها اغلب به عنوان «سبد خريد رها شده» ناميده مي‌شود و ايميل‌هاي كسب و كار براي حفظ مشتريان خود مي‌تواند تفاوت بين يك خريد و يك مشتري از دست رفته را مشخص كند.

كسب و كارهاي تجارت الكترونيك چندين ابزار بازاريابي را در اختيار دارند. با استفاده از بازاريابي ديجيتال و جذبي به شكل درست، شما مي‌توانيد كمپين‌هايي ايجاد كنيد كه به فروشگاه آنلاين شما جهت جذب مشتريان و رشد بهتر كمك مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :   دوربين مدار بسته    دوربين مداربسته اصفهان   دوربين مداربسته شيراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.